13 december 2008

Hela dagen har bilder kommit upp från den tid som varit, från de tre år vi har delat med varandra. Jag och mina livskamrater, jag och min andra familj, den familjen som finns i min vardag och har följt varje steg jag tagit under tre år. Den vardag där jag aldrig behövt oroa mig för att vara ensam, för att ingen ska veta hur jag mår. För det vet de alltid,  det vet alltid precis. Vi har delat toppar och dalar, när andra har försvunnit ur våra liv har vi alltid funnits kvar för varandra. Ni har format mig mina vänner och jag är en helt annan Erika idag än den som kom till Gävle i januari 2006.

Aldrig har jag tagit dessa fina flickor förgivna, utan påminns alltid över den lycka jag delar med dem. Den kärlek vi delar.

Så här vill jag leva mitt liv, så här som i tillsammans med er, okomplicerat, utvecklande och kärleksfullt. Det räcker. Därför krossas mitt hjärta när jag ska lämna dessa år och allt de gett mig. Låt oss få gå med barnvagnar tillsammans en dag, låt oss få bosätta oss på gångavstånd till varandra, låt oss få följa med varandra i allt som ska hända under vår resa.

Om jag fick leva om mitt liv skulle jag ta mig tillbaka till de här åren i Gävle och leva dem precis som jag har levt dem, möjligtvis med mer studier, men annars identiskt. Det vi har här tillsammans kan jag inte beskriva och det är oslagbart att vara så nära sådana flickor. Jag vill aldrig någonsin släppa vår vardag tillsammans, för detta är något jag aldrig kommer få tillbaka.  (Utdrag från min gamla blogg)

Men nu är det dags, det är slutet på resan och början på en ny. Och tårarna rinner av glädje, av hur fantastiskt stort det är att ha vänner som jag känner såhär för. Vänner som jag skulle göra allt för. Det är kärlek. Jag älskar er mina godingar!


Kommentarer
Postat av: Karolin

Oj oj oj vad fint skrivet Erika, Jag förstår varför du snörvlade när jag ringde :)



Ja, det här är sann kärlek, precis som det ska vara - okomplicerat, utvecklande och kärleksfullt!



Jag vill inte och jag hoppas inte att det här är slutet på en vardag tillsammans med dig! Hur jag och Gävle ska klara sig utan dig, som kommer som en glad frisk fläkt vart du än går, är svårt för mig att fatta just nu.



Ikväll ska jag njuta njuta njuta av att ha dig här.



Kärlek till dig!

2008-12-13 @ 16:33:41
Postat av: Erika

Åh vännen min, nu fick du mig att börja gråta igen. Fan för att inte få vara nära dig, er. Men för all framtid ska vi vara nära varandra trots att vi kanske är långt ifrån fysiskt :)



Ikväll ska vi ha det bra. Kärlek till dig med!

2008-12-13 @ 16:51:41
Postat av: Helenius

Åh, Erika, Erika! Jag blir mest lycklig när jag läser det du skriver... men det är sorgligt att vi kommer att vara ifrån varandra, och inte ha den vardag vi haft...



Jag är glad för allt vi haft och HAR, och att vi ALDRIG TAGIT DET FÖR GIVET... hela tiden vetat och pratat om att det vi har är något speciellt, underbart som vi är så tacksamma över...



Jag VILL alltid ha dig i min närhet, vill att vi alla ska bo nära varandra o se våra barn växa upp tillsammans... det vore det ultimata, åh vilken dröm!



den här tiden kommer alltid finnas inom mig och jag kommer alltid minnas den som något av det finaste jag varit med om... men det är INTE SLUT! nej, det är bara början på något nytt... ;)



all kärlek till dig, en av de vackraste jag mött!

2008-12-13 @ 23:57:53
URL: http://ingivelser.blogg.se/
Postat av: Erika

Åh Helena, jag är oxå så lycklig! Tack vare er! Tack vare det vi har tillsammans. Alltid kommer det här leva kvar som det finaste och alltid vill jag skratta och gråta tillsammans med dig. Underbara fartfläkt och tänkare. Fantastiska, kärleksfulla Helena. Föralltid tillsammans!

2008-12-14 @ 09:04:38
Postat av: Elin

Vem hade i sina vildaste fantasier kunnat föreställa sig att det skulle bli så bra? Jag åkte till Gävle för att komma bort, lära mig nya saker, få nya erfarenheter och träffa nya människor. Jag fick vänner för livet.

Som du säger, det har varit toppar och dalar. Vi har gråtit och skrattat men vi har alltid alltid visst att vi funnits där för varandra till 100 %. Som jag brukar säga, vad vore Gävle utan er?



Erika, jag avundas din styrka och ditt positiva synsätt. Du är en av de mest omtänksamma människor jag mött. Du har gett mig och kommer ge mig så mycket och jag är så tacksam för att jag fått lära känna dig.



Älskar dig min vän, vänner för evigt hur långt det än är mellan oss

2008-12-15 @ 21:11:23
Postat av: Erika

Elin, min Elin. Vad seg jag var på att se din kommentar, förlåt.



Ingen av oss hade nog kunnat föreställa oss att få något så värdefullt med oss från Gävle. Det finns inget tryggare än att vara människor så nära som jag är er. Allt du är för mig Elin, det betyder MASSOR för mig. Varje gång jag tänker på dig så ler jag :) För du är en av de bästa människor jag träffat. Och du är SÅ värd den lycka du äntligen fått, fina fina du. Kärlek till dig.

2008-12-17 @ 21:23:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0